Koszulki reklamowe w marketingu bezpośrednim – imprezy plenerowe

Posted on

Koszulki reklamowe

Koszulki reklamowe

We współczesnym marketingu wielką rolę odgrywają różnego rodzaju gadżety reklamowe. Są to rozmaite przedmioty, które dzięki walorom wizualnym oraz wielu innym, pomagają przyciągać uwagę potencjalnych klientów – nabywców produktów i usług reklamujących się firm. Gadżety te są tak skuteczne w marketingu, że wykorzystuje się je w niemal wszystkich jego odsłonach i formach. Dotyczy to przede wszystkim marketingu bezpośredniego, polegającego na kontakcie firmy lub jej przedstawicieli z pojedynczym klientem. Jak konkretnie gadżety mogą być wykorzystane w marketingu bezpośrednim? Można tu wymienić bardzo wiele metod. Jedną z nich jest dystrybucja gadżetów podczas rozmaitych imprez plenerowych.

Imprezy plenerowe to np. koncerty, festyny, happeningi, itp. W trakcie sezonu letniego, a także wiosną czy jesienią, odbywa się ich dużo, stąd też okazji do wykorzystania gadżetów podczas nich jest także dużo. Jako przykład gadżetu, który wykorzystuje się do celów reklamowych podczas imprez plenerowych podać można koszulki reklamowe.

Ich popularność w marketingu nie podlega dyskusji. Na samych imprezach plenerowych natomiast mogą być przede wszystkim dystrybuowane poprzez rozdawanie. Samo rozdawanie także może odbywać się na dwa podstawowe sposoby. Pierwszym jest rozdawanie stacjonarne, przy stoisku danej firmy, drugi sposób to natomiast poruszanie się po całym terenie, na którym odbywa się dana impreza i rozdawanie gadżetów wśród uczestników. Obie formy rozdawania są tak samo popularne, ludzi przyciąga tutaj kilka rzeczy. Po pierwsze koszulki reklamowe to przedmioty efektowne, po drugie przydatne, a po trzecie są one za darmo. Ostatni z czynników jest tutaj decydujący.

Koszulki reklamowe mogą być podczas imprez plenerowych dystrybuowane także w inny sposób. Może nim być organizowanie konkursów, np. podczas festynów, gdzie koszulki będą jedną z nagród, lub nawet nagrodą główną.

Jak pokazuje praktyka, działania te są bardzo skuteczne, a organizator danej imprezy plenerowej, lub jej sponsor, ochoczo wykorzystują podobne metody do promowania własnej marki i oferty.

Tags: , ,